Tags

, , , , , , , , ,

Eli siis, perjantaina mun puuteri meni rikki, ja kuulinkin sitten oivan tavan korjata melkein uusi puuteri/luomiväripaletti tms. Yritän selostaa muutaman kuvan avulla miten tämä tapahtuu :))

Jos olette jemmailleet tai itkette nyt syvää itkua rakkaan, melkein uuden puuterin tiputtua lattialle, ei hätää, sen korjaaminen kestää ihan pikku hetken ja on todella kätevää, välineitä metsästäessä ei yleensä tarvitse mennä lääkekaappia pidemmälle. Eli tarvitaan se rikki mennyt objekti, kirkasta desinfiointiainetta(tässä tapauksessa mulla on pirtua), mieluiten korkeampaa kun 70 volyymistä, että haihtuu pois kunnolla. Mulla on 96 prosenttista espanjasta tuotua joka on aika tujua tavaraa.. Alkoholi siis haihtuu pois kokonan, joten ei huolta että kävelisitte naama viinan hajuisena! :) Sitten vielä kannattaa joku alusta laittaa, mulla tosi tärkeät oulun antamat lappuset tossa käytössä ja sitten jokin väline millä voit muussata sen puuterin.

IMG_7722

Ekana tuhoa ne viimeisetkin ehjät palaset puuteristasi tuollaiseksi pieneksi jauheeksi. Mitä hienompaa niin sitä vähemmän tulee paakkuja lopputulokseen. Tämän jälkeen laita sitä desinfiointiainetta puuteriisi.

IMG_7727

Hyvin oon ottanu kuvia.. mutta tässä kuitenkin kun sen alkoholin tiputtelin jo, muutama pisara riitti.. Mulla lorahti vähän reilummalla kädellä mutta kyllähän se siitä haihtuu :)IMG_7730

Eihän pinta ole kuin uuden näköinen, mutta minulle kelpaa ja säästän rahani, varsinkin kun ostin puuterin viime kesänä suomesta, kyseessä on siis Lumenen Natural Code puuteri, joita ei täältä saa ihan noin vain.. Mahtava puuteri enkä raaski heittää menemään :) Alkoholin voi antaa kuivua yön yli, itse odotin melkein 24 tuntia ihan varmuuden vuoksi että sisältäkin kuivuu. Ja kansi kannattaa myös pitää auki!

